Beurzen
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke of ceo aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de vierde editie spreken we Edward Hissink van Fresh-r. Hij neemt deel aan de Passivhaus in de Beierse hoofdstad München.
“Fresh-r ventileert goed geïsoleerde gebouwen zonder energie te verspillen. En de Passivhaus beweging maakt de best geïsoleerde gebouwen. Hier zitten dus mensen die begrijpen hoe moeilijk het is om het binnen gezond en comfortabel te houden zonder warmteverlies, en dus hoe knap onze innovatie is.”
“Prijswinnende ventilatie met warmteterugwinning is voor ons belangrijk, want dat levert waardevolle publiciteit op. Het geeft een nieuw product als het onze de noodzakelijke geloofwaardigheid. Als je een gebouw bouwt, wil je dat het 40 jaar mee gaat. De apparatuur die je er dan instopt moet dus super betrouwbaar zijn. Samen met het Schotse Architectenbureau Collective Architecture, die in het Schotse klimaat met de Universiteit van Glasgow onderzoek heeft verricht, hebben we meegedaan aan de door het Passivhaus Institut uitgegeven prijsvraag.’ Wat zijn de speerpunten voor deze beursdeelname? Wat is dus de belangrijkste boodschap die u wilt overbrengen? ‘Dat wij wereldkampioen energieneutraal ventileren zijn.”
“Haha, goede vraag. Niet. Ons beursconcept volgt ons merkconcept: fris denkwerk. Dus geen blauw en wit, de kleuren van al onze concurrenten, maar een groot warm oranje naambord dat boven het maaiveld uitsteekt. Er staat een wandje in, dat de stand als het ware in tweeën splitst. Dit wandje stelt een buitenmuur voor. Met aan één kan – buiten – sneeuw, omdat onze warmtewisselaar de enige is die het gewoon blijft doen als het buiten vriest. Op de kop van het wandje is een doorgesneden Fresh-r geplaatst. Dat geeft ons de gelegenheid de bijzondere techniek van de warmteterugwinning uit te leggen.”
“Het binnenhalen van de eerste prijs voor ventilatie met warmteterugwinning en onze innovatie zo goed mogelijk voor het voetlicht brengen.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.