Live Industry Dashboard, Beurzen
Marketingbudgetten in de Duitse B2B-sector blijven stabiel, hoewel corporate marketingorganisaties kampen met kostenstijgingen. Beurzen blijven een belangrijk onderdeel in de marketingmix van industriële bedrijven. De Bundesverband Industrie Kommunikation (bvik) kwam tot deze bevindingen in haar huidige trendonderzoek 2023/2024. Er zijn acht trends geformuleerd. Drie daarvan hebben een duidelijke connectie met beursdeelnames.
De planning van marketingbudgetten wordt onzekerder. In volatiele tijden zijn budgetten nog nauwer verbonden met het huidige economische succes van het bedrijf dan voorheen. De planning gebeurt doorgaans nog steeds op jaarbasis, soms met aanpassingen gedurende het jaar. De begrotingen blijven echter grotendeels stabiel.
De betrokkenheid bij beurzen beweegt zich richting het pre-Corona-niveau. Beurzen en live-evenementen vormen de steunpilaar van de marketingcampagnes, waarbij het digitale aanbod als aanvullend wordt gezien. Hybride beursformaten spelen geen rol meer.
De beursdeelname in 2023 wordt steevast als positief en verrassend succesvol beoordeeld. Dit geldt zowel voor het aantal bezoekers als voor de kwaliteit van de gesprekken en – afhankelijk van de beurs – voor de gegenereerde leads en salesvoorstellen. Sommige van de ondervraagde experts constateren dat bedrijven meer aandacht besteden aan de campagne voor en na de beurs.
Voor de twaalfde keer heeft bvik de ontwikkeling van B2B-marketingbudgetten onderzocht. De enquête onder zo’n honderd marketing- en communicatiemanagers werd dit keer voor het eerst aangevuld met elf kwalitatieve interviews met branche-experts. Het onderzoek werd wetenschappelijk ondersteund door Prof. Dr. Huttelmaier, Würzburg Schweinfurt Hogeschool.
De volledige uitslag is gratis verkrijgbaar op de website van BVIK na registratie.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.