Beurzen
Een succesvolle beursdeelname begint met het vaststellen van het doel dat u wilt bereiken. Waarom gaat u eigenlijk deelnemen aan deze beurs?
Een succesvolle beursdeelname begint met het vaststellen van het doel dat u wilt bereiken. Waarom gaat u eigenlijk deelnemen aan deze beurs?
Het hoeft geen betoog dat argumenten als “omdat we dat al jaren doen” en “omdat de concurrenten er ook staan” geen steek houden. Die vormen beiden geen basis om het optimale rendement uit uw beurspresentatie te halen.
Wilt u een bepaalde beeldvorming rond uw bedrijf creëren of u als nieuw bedrijf presenteren? Bent u op zoek naar media-aandacht? Vormt het de start van een nieuwe campagne of de introductie van een nieuw product? Zijn het nieuwe klanten die u zoekt of gaat het u om zoveel mogelijk bestaande relaties te spreken? En in hoeverre past de beursdeelname binnen uw gehele marketingplan?
Door die vragen eerst te beantwoorden, plaveit u het pad voor de verdere uitwerking. Het maakt de ontwikkeling van het standconcept en de briefing van het standbouwbedrijf een stuk makkelijker. Het helpt u te bepalen welke activiteiten u op de stand laat plaatsvinden. Het is ook meteen duidelijk wie er op de stand moeten staan en hoe u die mensen kunt motiveren. En – last but not least – het maakt het mogelijk om het rendement van uw beursdeelname te bepalen en lessen te trekken voor uw volgende beursdeelname.
(Expovisie, maart 2003)
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.