Beurzen
Ook in 2007 werd de redactie van Expovisie vaak aangenaam verrast door kleine vondsten die het leven van de beursbezoeker weer een beetje prettiger maken. We zetten de beste ideeën van het afgelopen jaar nog even op een rijtje…
Ook in 2007 werd de redactie van Expovisie vaak aangenaam verrast door kleine vondsten die het leven van de beursbezoeker weer een beetje prettiger maken. We zetten de beste ideeën van het afgelopen jaar nog even op een rijtje…
Show-in-the-show
Met het concept shop-in-the-shop zijn we ondertussen vertrouwd, maar een beurs-in-de-beurs zien we minder vaak. Flanders Expo maakte dankbaar gebruik van de grote toeloop op de lifestylebeurs Countryside om alvast wat promotie te maken voor de special interestbeurs Body & Beauty, die vier maanden later werd gehouden. Op de compacte stand kregen de bezoekers alvast een voorproefje van het soort interactiviteit dat hen in februari 2008 op Beauty & Body te wachten stond. Twee manicures gaven doorlopend handverzorging aan geïnteresseerde bezoekers. Een commerciële medewerkster kreeg ondertussen ruim de tijd om honderduit te vertellen over de nieuwe beurs en zoveel mogelijk mensen warm te maken voor het nieuwe evenement.
Reiswijzers
De bordjes die de weg wijzen naar de kinderopvang zijn vaak van een ongelooflijke triestheid en doorgaans niet bijster aantrekkelijk. Niet zo op Mobicar (voorheen bekend als het Caravan & Motorhome Salon), waar de jeugdige bezoekertjes naar de kinderopvang geleid werden met fraaie kindertekeningen waarin caravans, reizen en een stralende zomerzon de hoofdrol spelen. Voor de kleinsten meteen een goeie incentive om in de kinderopvang creatief aan de slag te gaan en na een paar uur met een minstens even knappe tekening voor de pinnen te komen.
Modieus vechten
Werkkledij en veiligheidsuitrusting showen op een heuse catwalk is misschien een beetje teveel van het goede. Organisator Fairbel installeerde op de vakbeurs Secura een heuse catchring. Voor de gelegenheid zaten de worstelaars – alle aangesloten bij de federatie van spektakelcatchers – niet in een kitscherig nylonpak, maar wel in trendy werkkledij die hen door de exposanten van Secura ter beschikking was gesteld. De voorstellingen brachten de bezoekers niet alleen op ideetjes voor nieuwe werkplunje, maar zorgden ook voor spanning en sensatie in en rondom de ring.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.