Company events

Dion Janssen volgt Pieter Bas Boertje op als bestuursvoorzitter IDEA

Pieter Bas Boertje en Dion Janssen

Dion Janssen, mede-eigenaar van THG Creative Agency, is tijdens de ALV van branche-organisatie IDEA gepresenteerd als de nieuwe bestuursvoorzitter. Hij volgt Pieter Bas Boertje op die bij zijn afscheid een ‘Lintje voor Live’ kreeg. Tijdens de algemene ledenvergadering op 24 januari in Fort 5, Vijfhuizen presenteerde IDEA ook haar nieuwe strategie en pay-off.

De nieuwe pay-off Leading Agencies in Live moet het expert leadership van vereniging benadrukken in een tijdperk waarin digitale innovaties het communicatielandschap snel en ingrijpend veranderen.

Herwaardering live-interacties

'De versmelting van offline en online zorgt voor een sterke stijging in experiential marketing en merk- en digitale live-activaties', stelt IDEA. 'Tegelijkertijd leidt de toenemende digitalisering tot een herwaardering van de onvervangbare kwaliteiten van authentieke live-interacties. Hierdoor hebben organisaties behoefte aan experience-experts die het vakmanschap in fysieke ervaringen samenbrengen met kennis van digitale live-omgevingen.'

Leidende positie versterken

Dit inzicht vormt de basis van de nieuwe strategie en de nieuwe pay-off, aldus IDEA-voorzitter Dion Janssen. "Met Leading Agencies in Live laten we zien dat we als IDEA klaar zijn om onze leidende rol in de veranderende wereld van livecommunicatie te bekrachtigen. We zien een sterke ledenaanwas in bureaus die zijn gespecialiseerd in experiential en merk- en digitale activatie. Die ontwikkeling versterkt de positie van IDEA als innovatieve expert leader."

Meer dan een slogan

"Leading Agencies in Live is een belofte van vakmanschap, zakelijke stabiliteit, creativiteit en duurzaam ondernemerschap", aldus Janssen. "Deze belofte maken we waar met het IDEA-keurmerk. Dat bewijst al jaren de professionaliteit en autoriteit van IDEA-leden. Het keurmerk krijgt in 2024 een nog centralere rol in onze positionering."

Meetbaarheid en verduurzaming

IDEA heeft ook een leidende rol in het meetbaar maken van de effectiviteit van livecommunicatie. Samen met de Bond van Adverteerders (BvA) is de Event Impact Monitor gelanceerd. Deze innovatieve tool toont op basis van data-inzichten de impact en de ROI van events.

Op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen onderscheiden IDEA-bureaus zich met de uitbreiding van het succesvolle Green Ambassadors-programma.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief