Brand events
Biermerk Desperados is Desperados F.R.E.E, gestart. Een platform met als doel om respect, gelijkheid en empowerment op de dansvloer te bevorderen, zodat iedereen zich veilig voelt om zichzelf te zijn op events. Dat gebeurt met onder meer een training voor deurpersoneel.
Desperados, onderdeel van Heineken, liet onderzoek doen en daaruit komt naar voren dat de helft van de feestgangers zich niet veilig voelt tijdens een avondje uit. Daar wil het merk op inspelen.
Het eerste initiatief van het platform F.R.E.E is het Doorperson Diploma, een nieuwe opleiding in samenwerking met de wereldwijde opleidingsorganisatie Good Night Out Campaign. Dat is een non-profitorganisatie die inmiddels tien jaar trainingen geeft voor een veiliger uitgaansleven.
Het diploma is ontworpen als aanvulling op de bestaande training van deurpersoneel in heel Europa. Tijdens de training leer je de basisvaardigheden die nodig zijn om veiligheid te creëren en hulp te bieden als er iets niet in orde is tijdens een avondje uit.
Het Doorperson Diploma is ontwikkeld in samenwerking met experts uit de sector, Berlijnse portier Smiley Baldwin en socioloog Dr. Phie van Rompu. ‘F.R.E.E. wil de vele problemen aanpakken die zorgen dat mensen zich onveilig en niet welkom voelen tijdens een avondje uit en wil positieve verandering teweegbrengen op dansvloeren in heel Europa’, zegt Rutger van der Stegen, Head of Global Desperados bij Heineken.
De campagne voor F.R.E.E. is ontwikkeld door creatief bureau We Are Pi.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.