Company events
De Vegetarische Slager heeft tijdens Prinsjesdag aandacht gevraagd voor het toegankelijker maken van plantaardig eten met het 'Burgerinitiatief'. Het is een reactie op de Troonrede waarin volgens het merk te weinig aandacht is voor vegetarisch. Langs de rijroute van de koninklijke glazen koets werden gratis Veggie Whoppers uitgedeeld samen met Burger King.
Volgens De Vegetarische Slager blijkt uit onderzoek van ProVeg en Kieskompas dat een ruime meerderheid van de Nederlanders vindt dat we minder dierlijke producten moeten consumeren. Bovendien wil bijna driekwart van de respondenten meer plantaardige producten in de supermarkten en horeca.
De Vegetarische Slager deelde tijdens Prinsjesdag Veggie Whoppers uit samen met Burger King. Ze werken sinds 2019 al nauw samen. Tijdens de actieperiode kan iedereen een gratis Veggie Whopper halen na de aanschaf van een plantaardige burger van De Vegetarische Slager in de supermarkt.
Rutger Rozendaal, CEO bij De Vegetarische Slager: 'Deze bewustwordingsactie is een belangrijke mijlpaal in het vijfjarige partnership tussen De Vegetarische Slager en Burger King. Na de start van deze samenwerking in 2019, toen de eerste plantaardige Whopper over de toonbank ging, bevat het plantaardige Burger King-menu nu maar liefst twintig opties. De roep om toegankelijker plantaardig eten neemt met de dag toe. Zo wil ondertussen maar liefst driekwart van de Nederlanders meer plantaardige opties in supermarkten en restaurants. We willen graag dat dit onderwerp meer aandacht krijgt vanuit de politiek.'
Naast de sampling op afgelopen Prinsjesdag en de supermarktactie is er ook een uitgebreide out-of-home-campagne in Den Haag, op de eigen sociale mediakanalen en die van aansprekende influencers.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.