Congressen

Dag Prins voor een Dag, hallo Mice Monday

Mice Monday. Dat is de nieuwe naam van het Haagse Citymarketingevenement Prins voor een Dag. Naast de naam is ook het hele concept veranderd. In de nieuwe opzet stellen genodigden hun eigen programma samen en is er meer ruimte voor persoonlijk contact.

Tien jaar geleden startte Prins voor een Dag als een uniek CityMarketing concept om Den Haag bij ‘organiserend Nederland’ als MICE stad te profileren. Het was een groot succes. "En dat is het nog steeds", aldus Diederik van Eeden, de evenementenadviseur en één van de initiatiefnemers van de nieuwe opzet. "Maar na tien jaar is het tijd voor een opfrisbeurt, en een nieuwe pakkende naam: MICE Monday."

Kon men de afgelopen jaren kiezen uit diverse vastgestelde routes, dit jaar kunnen de genodigden via een unieke registratiemethode zelf bepalen welke locatie ze willen bezoeken en wie ze willen spreken. Daarnaast wordt de service geboden om vanaf Amsterdam, Utrecht en Rotterdam opgehaald te worden, begeleid door enkele Haagse partners. "Reistijd wordt daarmee kwaliteit", aldus Van Eeden. Tijdens MICE Monday worden de toekomstige topics van de stad zoals onder andere het WK hockey, 200 jaar Monarchie en 100 jaar Vredespaleis onder de loep genomen om als kapstok te kunnen dienen voor een eigen evenement, congres of bijeenkomst in de Hofstad

Het idee voor Prins voor een Dag was ooit een initiatief van een aantal Haagse partners, waarna de rol van Den Haag Marketing bij de organisatie van het evenement steeds groter werd. "Dat was mooi", aldus Van Eeden. "Maar Den Haag Marketing kreeg het steeds drukker, waardoor het evenement zich niet doorontwikkelde. Daarom hebben een aantal partners nu weer de koppen bij elkaar gestoken om het Citymarketingevenement nieuw elan te geven. Uiteraard is Den Haag Marketing ook weer nauw bij de organisatie betrokken. Omdat we het als partners belangrijk vinden om het hele jaar door van elkaar op de hoogte te blijven, organiseren we daarnaast ook nog zes keer per jaar 'MICE Monday – de borrel'. Een informele borrel is bij uitstek het middel om bij te kletsen, van elkaar te leren en elkaar te helpen als het nodig is."

Wat MICE Monday – het event betreft, zit de belangrijkste verandering volgens Van Eeden in het registratiemodel. "De registratie wordt gedaan door Evite. Die heeft al een model voor congressen waarbij bezoekers zelf kunnen aangeven welke workshops of sprekers ze wel of niet willen bezoeken. Dat systeem laten we nu ook op MICE Monday los. Bezoekers kunnen vooraf een aantal opties aankruisen van sessies, locaties of sprekers die ze graag willen horen of zien. We garanderen geen honderd  procent score, maar zorgen er wel voor dat een flink aantal van die keuzes worden gehonoreerd. Zo stellen de genodigden dus grotendeels zelf hun dagprogramma samen."

Een ander uniek onderdeel van het concept is dat de genodigden in Amsterdam, Utrecht en Rotterdam persoonlijk worden opgehaald. Tijdens de reis ontmoeten zij al een aantal Haagse partners. Van Eeden: "Het gaat ons om het persoonlijke contact.. Als mensen in een informele sfeer met elkaar aan de praat raken en het klikt, dan gun je zo iemand ook business. Zo werkt het gewoon. We zullen de komende tijd extra aandacht besteden aan alle partners die zich enthousiast voor dit project hebben aangemeld, om ze hiervan nog bewuster te maken."

Dat de vernieuwde aanpak aanslaat blijkt wel uit de aanmeldingen; zowel van de Haagse partners als de genodigden. 36 Haagse bedrijven presenteren zich deze dag. Van Eeden: "Een paar dagen na de eerste uitnodiging hebben zich al meer dan honderd genodigden aangemeld. Dat is gezien de vakantietijd een record. Wij zijn er erg blij mee en gaan op volle kracht verder met de organisatie van MICE Monday."

MICE Monday vindt plaats op 17 september, Deelname is alleen op uitnodiging en strikt persoonlijk. Voor verdere info zie www.micemonday.nl


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief