Congressen

Cyberaanvallen meemaken en zelf hacken op het D3NH4CK-event

D3NH4CK draait door

Mensen leren denken als een hacker, om Nederland zo #steedsveiliger te maken. Dat is het doel van DearBytes, de Nederlandse IT-securityspecialist. Daarom organiseerde het bedrijf in Den Haag voor het tweede jaar op rij D3NH4CK. Het marketingevent stond in het teken van het Internet of Things, Cyber Threat Intelligence, het bouwen van securitylabs en knuffelen met hackers. DearBytes schakelde Eventive Eventmarketing in voor een creatief, effectief en interactief eventconcept.

Interactief concept

Omdat DearBytes als IT-securityspecialist een hoop te vertellen heeft, ontwikkelde Eventive een festivalformat waarbij interactie centraal stond. Zo trapte D3NH4CK af met ‘D3NH4CK Draait Door’; een tijdslot waarbij tafelgasten met elkaar in gesprek gingen over de diverse topics van het evenement. Het publiek werd direct betrokken doordat de tafelheer gelijk de kritische vragen vanuit het publiek ter sprake bracht. Frederike Rollerman, Concept & Eventmanager bij Eventive Eventmarketing: “In onze conceptontwikkeling streven we altijd de hoogste mate van persoonlijke interactie na. Zo geef je bezoekers persoonlijke aandacht en gaan mensen naar huis met kennis die voor henzelf relevant is, en die ze hopelijk de volgende dag enthousiast delen op hun werk of met hun vrienden. Om dit doel te bereiken, moet je ook een programma aanbieden dat iedereen aanspreekt. Laat deelnemers bijvoorbeeld de sessie kiezen waar zij het meest van leren en zorg voor interactieve programmaonderdelen. Zo kun je echt een beleving creëren die aansluit op een merk.”

Live boardroomgame

Na de aftrap splitsten bezoekers zich op door het blokkenprogramma. Met de live boardroomgame ervaarden bezoekers hoe het is om een cyberaanval mee te maken en hoe je hier het best mee omgaat. Verder moesten bezoekers tijdens de Capture The Flag-wedstrijd diverse items hacken en konden zij via de Mentimeter-tool de hele dag vragen stellen en stemmen over verschillende onderwerpen en sessies. Kortom: allemaal verschillende én interactieve programmaonderdelen waarbij IT-professionals en securityspecialisten écht met elkaar in gesprek gingen.

Vernieuwend programma

De tweede editie van D3NH4CK trok 250 bezoekers, 82 procent meer dan in 2017. Veel deelnemers gaven tijdens de dag aan dat ze het programma vernieuwend vonden en de opzet graag terugzien in een volgende editie.

Tot slot kon Eventive uit de evaluatieformulieren opmaken dat bezoekers het netwerken en de nieuw verkregen inzichten als meest waardevol hebben ervaren. Dit sloot aan bij de verwachting die bezoekers hadden, want 83 procent kwam naar het event om informatie en kennis op te doen. Deze positieve reacties werden verwerkt in de Return on Investment-eventrapportage.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief