Congressen
Elf Leidse partnerorganisaties tekenden op 31 oktober jongstleden de verlenging van het congresconvenant. Op deze manier beloven deze partners zich ook voor de komende vijf jaar weer vol toewijding in te zetten op het imago van Leiden Kennisstad met als doel passende congressen voor Leiden te werven.
De afgelopen jaren heeft Leiden Convention Bureau gebouwd aan een ambassadeursnetwerk van Leidse prominenten uit de kennissector en het bedrijfsleven, de zogenaamde ambassadeurs van Leiden. Een netwerk dat nu 120 leden telt. In 2017 mocht Leiden zich vijfde congresstad van Nederland noemen en binnen vijf jaar tijd is het aantal congres deelnemersdagen meer dan verdriedubbeld.
De partners zijn op alfabetische volgorde: Arriva, Boerhaave Nascholing, ECC Leiden, Gemeente Leiden, Hooglandse Kerk, Hotels van Leiden, Leiden Convention Bureau, Leiden Marketing, Leidse musea, Pieterskerk Leiden, Leidse Schouwburg- Stadsgehoorzaal en de Universiteit Leiden.
Internationale congressen vormen de etalage voor excellente prestaties binnen een bepaald vakgebied. Door een congres naar de stad te halen, richten de internationale schijnwerpers zich op de Leidse kennissector. Daarnaast is de congresmarkt economisch gezien lucratief. Deelnemers aan internationale congressen besteden gemiddeld tussen de € 300,- en € 400,-per dag. Het gaat dan om bestedingen in hotels, horeca, musea, vervoer, retail. Bovendien zijn de congresdeelnemers ook weer potentieel interessante cultuurbezoekers.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.