Congressen
De vakbladen Expovisie en Conference Matters zijn terug. Ze zijn feestelijk geherlanceerd op 13 oktober in Hilton Amsterdam. Uitgever Zynchrone Media stelt zich ten doel om de markt van live-communicatie te inspireren en naar een hoger plan te helpen tillen.
Door de coronapandemie lag niet alleen de beurzen-, congres- en eventbranche twee jaar lang goeddeels stil, maar verschenen ook de sectorspecifieke vakbladen al die tijd niet of nauwelijks. De titels Expovisie en Conference Matters wisselden afgelopen voorjaar bovendien van eigenaar, dus kun je gerust van een relaunch spreken.
In de marketingmix is de kracht van beurzen, tentoonstellingen, zakelijke evenementen congressen en festivals van groot belang, zo luidt de visie van Zynchrone Media. Dat vereist alleen wel een betere meetbaarheid van het bereik. Om deze thematiek uit te diepen, trok de uitgeverij voor Expovisie een nieuwe columnist aan: medio-expert Jacqueline Smit pleit voor een nieuw op te zetten dialoog tussen de werelden van media en live-communicatie.
Zynchrone Media wil zelf tal van dialogen faciliteren, niet in de laatste plaats tussen vraag en aanbod in de eventsector zelf. Daarom zijn meer marketeers en hr-managers als lezer toegevoegd aan de eigen database. “Verder betrekken we adverteerders actief als co-makers”, vertelt managing director Marcel den Hoed tijdens de inleiding van de middag. “Op die manier kunnen wij hen relevanter bereik aanbieden. Ook voor hen gaat het om de kwaliteit van bereik en betrokkenheid met de doelgroep.”
Conference Matters en Expovisie gaan als medium verder worden uitgebouwd, via uiteenlopend mediakanalen. Daarbij gaan onder meer worden ingezet op kwalitatief onderzoek, onder meer in samenwerking met Ben van Berkels architectenbureau UNStudio. De redactionele koers wordt aangescherpt, de toon wordt kritischer dan veel traditionele vaktitels. Ook worden er nieuwe producten opgetuigd: Next Gen 2023 wordt een special waarin de nieuwe generatie een stem krijgt, VenueNL wordt een modern en crossmediaal naslagwerk over beurs- en eventlocaties in Nederland.
Voor de aanwezige vakgenoten en relaties had Zynchrone Media een inhoudelijk programma opgetuigd met drie experts die zich aan de uitgeverij hebben verbonden. “Een live voorproefje van wat de titels gaan brengen”, aldus hoofdredacteur Jeroen Mirck. De eerste spreker was toonaangevend retailmarketeer René Repko (voorheen aan het stuur bij onder meer Hema, AH, Sligro, Rituals en Action), die de expobranche analyseerde vanuit winkelperspectief. Daarna volgde tech-expert en Expovisie-columnist Ernst Keyzer, die een reality-check gaf van online trends zoals de metaverse en een oproep deed om een digitale denktank op te richten voor de eventbranche.
De middag werd afgesloten met media-pionier Ronnie Overgoor, die op een bijzondere manier aanwezig was om zijn samenwerking met Zynchrone Media aan te kondigen. Via een videoboodschap onthulde hij dat zijn bedrijf 7DTV op regelmatige basis videocontent gaat maken over de eventbranche, in samenwerking met de uitgever van Conference Matters en Expovisie. “Maar daarover spoedig meer.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.