Beurzen
Nieuwe contacten leggen op een beurs is eenvoudig. Ze opvolgen is vaak een groter probleem. Zorg dat u tijdens de beurs al een schifting maakt op basis van de kwaliteit van de leads. Zo kunt u uw beperkte tijd direct na de beurs besteden aan de potentiële klanten die de meeste daadkracht vergen.
Geef daarom elk contact een code mee:
A = Urgent
Deze klant heeft aankoopplannen voor de korte termijn. Direct na de beurs bellen.
B = Opvolgen
Deze persoon heeft aankoopplannen voor de (middel)lange termijn. In ieder geval over enige tijd informeren naar de stand van zaken.
C = Lange termijn
Dit contact heeft geen directe aankoopplannen, maar is wel een potentiële klant. Te benaderen via mailing of direct als new business noodzakelijk is.
D = Geen opvolging
De eerste kennismaking geeft geen hoop op een verdere relatie. Hoeft niet in het adresboekje.
(Expovisie, maart 2003)
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.