Brand events

Coca-Cola koppelt in wereldwijde campagne gedeelde ervaring aan eet- en drinkmoment

Coca-Cola Foodmarks live-events

Met de wereldwijde campagne ‘A Recipe for Magic’ combineert Coca-Cola een heerlijke maaltijd, een speciaal moment gedeeld met anderen en een ijskoude Coca-Cola tot een zielvoedende combinatie. 

Mondiale Foodmarks

De drankengigant selecteerde in samenwerking met het tijdschrift Time Out meer dan 400 ‘Foodmarks’, mondiale ‘food-oriëntatiepunten’ geïnspireerd door films, historische momenten in de popcultuur, reishotspots en andere culturele fenomenen. Deze bestemmingen die consumenten kunnen verkennen zijn de vinden op een interactie wereldkaart

“Foodmarks hebben de buitengewone kracht om grenzen te overstijgen en verhalen te vertellen over gedeelde ervaringen en culturele betekenis. Ze zijn een bewijs van de universele taal van etenstijd”, zegt Elif Kaypak, Global Brand Marketing Lead bij The Coca-Cola Company. 

Live-activaties

Daarnaast zullen er in het voorjaar vijf live-activaties plaatsvinden bij vijf iconische Foodmarks. De eerste is op 16 en 17 februari in New York, waar Coca-Cola een evenement met een jaren 50-thema biedt, geïnspireerd op een beroemde foto van Marilyn Monroe die het verkeer tegenhoudt terwijl ze geniet van een hotdog en flesje Coke. Het bedrijf belooft ‘de perfecte mashup van 1957 en 2024’, met een mix van theater, dans, technologie en mode in de vorm van winkelactivaties, flashmobs en een door AI gegenereerde Marilyn. 

Volgende Foodmark-activaties zullen in maart en april plaatsvinden in Rio de Janeiro, Hongkong, New Delhi en Bangkok. Het entertainment omvat een rockrestaurant en muzieklocatie met een jaren 80-thema; een pop-up ‘God of Cookery’ geïnspireerd op de film uit de jaren 90; een activering van een Bollywood-filmset uit de jaren vijftig; en een technologisch vooruitstrevende straatbeurs.

Redactionele en merkinhoud

Via haar digitale kanalen brengt Time Out de Foodmarks tot leven met redactionele en merkinhoud, social posts en de hulp van haar influencer-netwerk. 

Daarnaast lanceert Coca-Cola in samenwerking met filmmaker Vincent Haycock ‘Real Recipes’, een serie van acht korte films in documentairestijl van individuen die een ‘A Recipe for Magic’ meemaken.

20 miljard impressies

De campagne ‘A Recipe for Magic’ debuteerde in 2023 met culturele iconen, beroemde chef-koks en meer dan 750 lokale food-influencers die hun‘Recipes for Magic’ deelden en hun volgers aanmoedigden hetzelfde te doen, wat meer dan 20 miljard impressies op sociale media genereerde.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief