Sportevenementen

Coca-Cola boekt succes met activaties tijdens Formule 1 in de VS

cota-circuit-of-the-americas-coca-cola

Coca-Cola heeft in 2024 successen behaald met zijn activaties rond de Grand Prix Formule 1 op het Circuit of the Americas (COTA) in Austin, Texas. Het merk deelt inzichten in activiteiten en cijfers rond de sponsordeal. 'Er was meer interactie dan in het eerste jaar.'

Racethema

Coca-Cola is sinds de zomer van 2023 de officiële leverancier van Circuit of the Americas (COTA) in Austin, Texas tijdens de Formule 1. Het merk had drie maanden de tijd om activaties te ontwikkelen voor op het circuit. Coca-Cola Southwest Beverages werkte samen met het sponsorteam om een omgeving met een racethema te creëren die fans van over de hele wereld in contact bracht met het merk. Voor de editie van 2024 bouwde Coca-Cola voort op de activaties van het jaar ervoor. 

Fanzone en pit wall

Er was weer een Coca-Cola Zero Sugar fan zone. In de buurt van de hoofdtribune waren het kenmerkende rood van het merk, geruite vlagpatronen en verlichte bewegwijzering te zien. Fans konden plaatsnemen op een nagebouwde F1 pitstop. De Coca-Cola Zero Sugar Pit Wall had klassieke zitjes en verschillende schermen waarop vragen, auto-onderdelen en technische beelden te zien waren.

Populairste spel

Het populairste spel was een reactieteststation. Deelnemers namen een van de zes F1-stuurwielen vast die op een rij stonden voor vijf startlichten. Net zoals de F1-coureurs moesten deelnemers anticiperen op de groene lichten. De reactietijden van de deelnemers werden gerangschikt op een scorebord, waarop ook de snelste tijden van de dag en het weekend werden aangegeven.

In de fanzone waren berichten te zien als 'Bijtanken met een ijskoude Coca-Cola Zero Sugar' die uitnodigden om te proeven. Fans konden ook voor een achtergrond van een zwart-rood geblokte vlag staan om digitale herinneringsfoto's te maken en hun eigen introvideo's voor coureurs te maken.

Meer engagement

Ben Hailey, sales center manager bij Coca-Cola Southwest Beverages, vertelt aan Eventmarketer dat de opzet van de Coca-Cola Fan Zone vergelijkbaar was met het eerste jaar, maar er was veel meer betrokkenheid. Het was een drukker bezochte locatie en de fans die vorig jaar al in de fanzone waren, keerden terug, legt hij uit. Ook de bewegwijzering bij de ingangen van COTA en de officiële app die een interactieve kaart biedt met wandelroutes naar merkactiviteiten en entertainmentgebieden, hielpen mee.

Proefmonsters

Vooruitlopend op de hogere bezoekersaantallen zorgde het merk ervoor dat er meer producten beschikbaar waren voor distributie. Tegen het einde van het weekend had Coca-Cola meer dan 20.000 proefmonsters van Coke Zero Sugar uitgedeeld en 5.000 geregistreerde fans deden mee aan activaties, aldus Hailey. 'De feedback van het Circuit of the Americas was dat het een grote aantrekkingskracht had op kinderen en gezinnen.'


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief