Beurzen

CLC-VECTA en CELTH starten onderzoek naar ontwikkelkansen branche

Het Center of Expertise for Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) en branchevereniging CLC-VECTA nemen het initiatief in een branche breed onderzoek naar de ontwikkelkansen van professionals in de live communicatiebranche. Aanleiding is het belang van een Leven Lang Ontwikkelen. Het onderzoek wordt uitgevoerd door het lectoraat Hospitality Management & Experience Design van Breda University of Applied Sciences.

Cruciaal

“Het blijven ontwikkelen van medewerkers is cruciaal voor innovatie, verdere professionalisering en groei van onze sector en de ondernemingen die daarin actief zijn”, aldus Riemer Rijpkema, directeur CLC-VECTA. Een Leven Lang Ontwikkelen is één van de kernprojecten waar de vereniging op inzet bij de realisatie van haar doelstellingen. Riemer: “De uitkomsten van het onderzoek helpen ons in kaart te brengen welke ontwikkelbehoeftes en –kansen er zijn voor werkgevers en werknemers in de sector. De volgende stap is werken aan een gestructureerd aanbod van scholing en opleidingen, in samenwerking met hogescholen, werkveld en andere aanbieders. Dat gaat onze leden helpen invulling te geven aan hun individuele en bedrijfsmatige ontwikkeling en verdere professionalisering. En dat is goed voor onze branche en de positie van Live in de marketingmix.”

Human Capital Research Agenda

“De samenwerking tussen CELTH en CLC-VECTA is onderdeel van de ontwikkeling van een brede Human Capital-onderzoekagenda voor de gastvrijheidssector”, vertelt Menno Stokman, directeur CELTH. We kijken daarbij breed, dus zowel naar de leisure, als naar de toerisme en hospitalitysector.”

Uitvoering

Het onderzoek wordt uitgevoerd door Breda University of Applied Sciences en het lectoraat Hospitality Management & Experience Design, in samenwerking met experts van NHL Stenden en HZ University of Applied Sciences en uiteraard CLC-VECTA en haar leden. Xander Lub, lector Hospitality Management & Experience Design aan Breda University of Applied Sciences, leidt het onderzoeksproject. “We dragen graag bij aan het inspireren en innoveren als het gaat om ontwikkeling van werknemers in de live communicatie- en evenementensector”. Het onderzoek wordt uitgevoerd op basis van een Design Approach, waarbij betrokkenen op een creatieve manier worden uitgedaagd om tot innovatieve oplossingen te komen.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief