Beurzen
Ruim 47.000 bezoekers uit meer dan 150 landen zijn de afgelopen week in Amsterdam geweest voor een bezoek aan de International Broadcasting Convention (IBC). De IBC, vakbeurs op het gebied van media, video en broadcasting, vond van 6 tot en met 11 september plaats in Amsterdam RAI. Met meer dan 1.300 exposanten en 47.000 bezoekers is dit jaar een ‘all time high’ record gehaald.
Ruim 47.000 bezoekers uit meer dan 150 landen zijn de afgelopen week in Amsterdam geweest voor een bezoek aan de International Broadcasting Convention (IBC). De IBC, vakbeurs op het gebied van media, video en broadcasting, vond van 6 tot en met 11 september plaats in Amsterdam RAI. Met meer dan 1.300 exposanten en 47.000 bezoekers is dit jaar een ‘all time high’ record gehaald.
Amsterdam RAI is al sinds 1992 jaarlijks hét trefpunt voor de internationale broadcasting- en entertainmentindustrie. IBC vierde dit jaar haar 40e editie en is uitgegroeid tot het grootste internationale vakevenement van Nederland. Hans Bakker, Voorzitter Directie Amsterdam RAI: “Hoewel niet bekend bij de gewone burger, is het goed ons te realiseren dat IBC het grootste internationale evenement is dat jaarlijks in Nederland plaatsvindt. IBC geeft de stad Amsterdam en de regio een enorme financiële spin-off die oploopt tot 100 miljoen euro.”
De stad gonsde de afgelopen dagen letterlijk van de activiteiten rondom IBC. Zowel door Amsterdam RAI als door de stad Amsterdam is veel gedaan om de bezoekers een warm welkom te geven. Zo heeft de Amsterdamse hotellerie voor het derde achtereenvolgende jaar de handen ineengeslagen en met ondersteuning van Amsterdam RAI (Hotel & Travel Service), het ATCB (Amsterdam Tourism and Conference Board) en KHN (Koninklijk Horeca Nederland) de huisvesting van de internationale gasten optimaal verzorgd.
Michael Crimp, Marketing Director van de IBC: “IBC 2007 nam met een recordaantal exposanten en bezoekers maar liefst 13 hallen in beslag, inclusief de extra beurshal die speciaal voor ons is neergezet. Dit evenement was een hele grote logistieke uitdaging. Zonder onze vrienden en partners bij de RAI was deze IBC nooit zo’n groot succes geworden.”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.