Brand events
Bugaboo heeft zijn nieuwste kinderwagen 'Kangaroo' gelanceerd tijdens een openlucht pop-up evenement in het High Line Hotel in New York. Daar konden media, influencers en consumenten kennismaken met dubbele kinderwagen die geschikt is voor maximaal drie kinderen.
Het merk koos voor een social-first benadering van het lanceringsevenement om het maken van content aan te moedigen om de bekendheid van het nieuwe product te vergroten. De High Line werd strategisch gekozen vanwege de parkachtige sfeer waarbij Bugaboo's bloemeninstallaties goed pasten. Er was onder meer een wand met bloemstukken waar je langs kon lopen om een professionele foto te laten maken.'
Tijdens het evenement was er een paneldiscussie met vier werkende moeders over het balanceren tussen een gezinsleven en een carrière.De sprekers waren 'vrienden van het merk' zoals celebrity hairstylist Jen Atkin, fitnessinstructrice en influencer Brianna Joye, ouderschapsredacteur Julia Edelstein van New York Magazine en Jeanelle Teves, coo bij Bugaboo.
Teves zegt dat het merk de impact van het evenement gaat meten door te kijken naar de statistieken op sociale media, zoals Stories op Instagram, en het doorverkooppercentage van de Kangaroo. Er wordt ook gekeken naar zachtere KPI's, zoals de 'social' gesprekken rond de nieuwe kinderwagen en het event.
Bron: Eventmarketer.com
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.