Brand events
Bonduelle heeft in Eindhoven een reclamezuil geplaatst die volledig gemaakt is met aarde. In de zuil is een poster met bloemenzaadjes geplaatst. Bij regenval komen hier bloemen uit. Ook zijn in de stad ruim duizend posters opgehangen met bloemenzaadjes. Voorbijgangers kunnen een stukje van de poster afscheuren en planten. Bonduelle vestigt met de campagne de aandacht op biodiversiteit.
Bonduelle wil aandacht vragen voor het feit dat de verscheidenheid aan plant- en diersoorten in Nederland opvallend sneller afneemt dan in de rest van Europa. Dat blijkt uit cijfers van Natuurmonumenten. De reclame-uiting staat op Strijp-S, een gebied in Eindhoven dat sterk in ontwikkeling is. Lianne Hanenberg, marketingdirecteur bij Bonduelle Noord-Europa: 'Niet alleen rondom akkers, maar ook in het stedelijk gebied is het van belang dat er voldoende bloemen zijn. Naast de reclame-uiting hangt Bonduelle ook nog meer dan duizend posters met bloemenzaadjes in de stad.'
Op de poster staat 'Deze poster zoekt poters’. 'Daarmee roepen we mensen op om een stuk van deze poster af te scheuren en te planten. Zo stimuleren we mensen om zelf ook actief bij te dragen aan de biodiversiteit.'
Hanenberg: 'Een van de hoofdpraktijken van regeneratieve landbouw is dat we minimaal 5 procent van onze landbouwakkers omzomen met weidebloemen voor de bij, om zo de biodiversiteit te stimuleren. Daarnaast verminderen we onder andere het pesticidengebruik en passen we gewasrotatie toe. Met deze bijzondere uiting willen we aandacht vragen voor de biodiversiteit.'
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.