Brand events
Bol (voorheen Bol.com) heeft een activatie bedacht in samenwerking met het Jeugdeducatiefonds om leesplezier bij kinderen te stimuleren. Ze deelden samen dertigduizend ‘boekiebags’ uit. In vier daarvan zat een reep met gouden wikkel verstopt, waarmee een Bollebozen event voor de hele school gewonnen kon worden.
De ‘boekiebags’ werden op 180 basisscholen door heel Nederland uitgedeeld. Deze rugzakken waren gevuld met een leesboek en een doeboek. Wie een chocoladereep met gouden wikkel vond, won het evenement op school.
Deze events waren tijdens de Kinderboekenweek, op vier scholen in Rotterdam, Den Haag en Amsterdam. De kinderen kwamen via spel en entertainment in aanraking met de wereld van boeken. Tijdens de events kwam Juf Roos - bekend van het gelijknamige kinderprogramma - voorlezen en zong ze samen met de kinderen liedjes.
De groepen 4 tot en met 8 gingen per groep door een doolhof vol taalspelletjes. Daarna sloot influencer Wildebras (Gabriël Martina), bekend van zijn dierenfilmpjes op TikTok en het Zapp-programma ‘Wilde Buren’, af met een optreden en een dierenquiz.
De kinderen ontvingen ook Wildebras’ nieuwe boek ‘Een nacht in de dierentuin’.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.