Beurzen

Boekrecensie ‘Scoren met je beursdeelname’

Scoren met je beursdeelname

Michel Rijnberg heeft een boek met praktische adviezen voor exposanten op de markt gebracht. In ‘Scoren met je beursdeelname’ legt hij uit wat je als exposerend bedrijf kunt doen – en ook wat je moet laten –, om op jouw stand maximaal in contact te komen met potentiële klanten.

Leads en sales

‘Scoren met je beursdeelname’ is een praktisch boek vol met direct toepasbare informatie en tips. Michel Rijnberg – voormalig CEO Benelux van Expo Display Service – brengt deze op een verhalende manier. Hij neemt je aan de hand mee door het proces van een beursdeelname en laat zien hoe je op een no-nonsense manier veel leads en sales kunt genereren.
In dit boek introduceert hij de STIC-factor – zeg maar de beursvariant van AIDA – die de lezer helpt om de basis te leggen voor een effectieve stand. Hij vertelt hoe je ervoor kunt zorgen dat jouw beursstand wordt gezien, de bezoeker aan het denken zet en interesse opwekt bij de juiste doelgroep. En hoe je de drempel kunnen verlagen om met deze bezoekers in gesprek te komen.
In dit verhaal maakt hij ook duidelijk hoe belangrijk het is om een scherpe ‘key exhibition message’ of KEM te formuleren. Rijnberg is wars van wollige slogans en geeft handvatten en voorbeelden om te komen tot rake, niet mis te verstane, beurscommunicatie.
Verder staat de auteur ruimschoots stil bij preshow- en aftershowmarketing, die als je die slim aanpakt nóg meer klanten oplevert en het succes van de beursdeelname verder vergroot.

Totaaloplossing

‘Scoren met je beursdeelname’ lees je het beste als een boek, van voor tot achter. Het leent zich minder voor iemand die op zoek is naar losse tips voor een bepaald aspect van een beursdeelname. Ook een exposant die vooral inzet op merkbeleving, zich minder in Rijnsberg’s aanpak herkennen.
De kracht van de auteur is juist dat hij een geïntegreerde aanpak voorstelt en een totaaloplossing biedt voor bedrijven die op een heel praktische manier geld willen verdienen met hun beursdeelname door meer en betere leads. Rijnberg geeft je de focus, niet de fluf.
Omdat hij toch tussentijds de verbanden wil laten zien wordt er regelmatig vooruit- en terugverwezen en is enige herhaling ook niet vreemd. Zijn no-nonsense schrijfstijl voorkomt dat dit heel storend wordt en je leest dan ook vlot het 160 pagina’s tellende boek uit.

Geheid rendement

Michel Rijnberg maakt de belofte van de ondertitel ‘Hoe je véél meer klanten en omzet haalt uit jouw beurs’ waar. Wie dit boek leest en zijn adviezen opvolgt haalt geheid meer rendement uit zijn beursdeelname.

 


Scoren met je beursdeelname boekcover

Bibliografische gegevens

  • Titel: Scoren met je beursdeelname
  • Ondertitel: Hoe je véél meer klanten en omzet haalt uit jouw beurs
  • Auteur: Michel Rijnberg
  • Boekproductie: Het Boekenschap
  • ISBN: 9789492723758
  • Uitvoering: Hardcover
  • Aantal pagina’s: 160
  • Formaat: 170 x 240 mm
  • Prijs: € 34,95

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief