Congressen
Een paar jaar geleden introduceerde de Bilderberggroep de term #outofoffice. Het doel: bedrijven in Nederland meegeven dat ze wat meer naar buiten moeten gaan. Want juist buiten de muren van het kantoor ontstaan vaak de beste ideeën.
“Buiten kantoor ben je in staat (andere) keuzes te maken of juist nieuwe oplossingen te vinden. Zo ervaren we dat zelf ook”, vertelt Bilderbergs marketingmanager Petra van Dreumel. “#outofoffice ontstond omdat we een groeiende behoefte zagen bij organisaties om binnen met buiten te verbinden. Overdag vol concentratie werken aan je ambities, en daarna samenkomen, relaxen, de dag doornemen en elkaar op een persoonlijke manier leren kennen.”
Van Dreumel: “Buiten vallen vaak letterlijk alle beperkingen weg. In de frisse lucht kunnen de stropdassen af en is iedereen ontspannen. Het geeft je nieuwe energie en brengt je nader tot elkaar.”
“We zijn de afgelopen jaren heel bewust bezig geweest om onze meetings en events anders in te steken.”
“We geloven namelijk dat de behoefte van onze klanten en gasten anders wordt. Ze zijn zich ervan bewust dat de omgeving en de opzet van de dag veel invloed heeft op de uitkomst van een meeting. Ze willen daarom meer beleving, een experience.”
“Wij helpen ze dit te linken aan bedrijfsdoelen. Zo wordt het niet alleen leuk of bijzonder, maar dragen alle elementen bij aan een succesvol event dat ook nadat de dag is afgelopen, zijn effect behoudt.”
“Bijvoorbeeld door samen de locatie te kiezen die het beste bij ze past, door programmaonderdelen voor te stellen en onze menu opties hierop aan te passen. Ja, we gaan daar ver in, omdat we merken dat het voor onze gasten écht betere events oplevert!”
Om de daad bij het woord te voegen werd in de afgelopen maanden een terrein naast de schapenweide bij Residence Groot Heideborgh omgetoverd tot ‘De Buitenplaats’.
“Deze plek is denk ik anders dan veel andere plekken. Ten eerste vanwege de omvang; we kunnen er ruim 300 gasten kwijt. Maar door de speelse indeling voelen ook kleinere groepen zich er welkom. Het informele karakter van De Buitenplaats geeft direct een relaxt gevoel.” Het stuk bos is getransformeerd in een plek waar de zakelijk gasten bijeen kunnen komen om samen te eten en te ontspannen. De glazen tuinkamer, grote tent en een complete outdoor cooking experience op verschillende plekken op het terrein maken het plaatje compleet.
Petra van Dreumel: “Om ervoor te zorgen dat onze gasten qua eten en drinken niets te kort komen – dit is zelfs onderdeel van de ultieme beleving – trokken we een nieuwe chef aan die eerder al bij Bilderberg ervaring had met outdoor cooking voor grote groepen.”
“Diverse soorten professionele barbecues zoals een Ofyre en Oklahoma Smoker vormen de basis, aangevuld met kampvuren op diverse plekken op het terrein en een uitgebreid aanbod aan salades, gerechten en hapjes. Het is dan ook meer dan gewoon een stuk vlees op de barbecue, we kiezen bewust voor lokaal vlees, verantwoorde vis en smaakvolle vegetarische gerechten die vertrouwd aanvoelen, maar net even anders zijn.”
“Ook ’s winters kunnen gasten hier terecht. Er zijn vuurkorven, het terrein is gezellig verlicht en ze blijven lekker warm met heaters en dekens.”
De Bilderberggroep koos er vorig jaar bewust voor haar portfolio homogener te maken, vertelt van Dreumel. “We hebben vijf hotels afgestoten omdat deze wat minder pasten bij wat we willen qua service en prijs.”
“Door dit te doen, kunnen we meer tijd en aandacht besteden aan vernieuwing en verbetering van de bestaande hotels. Enkele jaren geleden al veranderden onze inzichten en we zijn nu bezig deze vorm te geven.”
“Zo staat er bijvoorbeeld op het landgoed van Hotel De Bilderberg van half oktober tot eind februari een prachtige glazen kas met ruimte voor 200 personen. Een rustgevende plek in de sfeer van Hygge, het Deense woord voor knusheid. Het is een geweldige plek voor een wintermeeting, event of een shared dinner.”
“En bij hotel Kasteel Vaalsbroek ervaren onze zakelijke gasten bijna een vakantiegevoel. Alles is op het historische landgoed aanwezig voor een onvergetelijk event. We veranderen en vernieuwen continu om ‘on top of mind’ te blijven bij onze zakelijke boekers.”
De afgelopen drie jaar ondergingen zowel Hotel ’t Speulderbos (102 kamers en 26 meeting ruimtes) als Résidence Groot Heideborgh (85 kamers en 16 meeting ruimtes) een complete metamorfose.
General manager Wouter Wagelaar: “We vernieuwen continu en dankzij de afgelopen verbouwingen zijn zowel Hotel ’t Speulderbos als Résidence Groot Heideborgh weer helemaal bij de tijd. Ze voldoen weer ruimschoots aan de steeds hogere standaarden van onze zakelijke gasten.”
“Beide hotels liggen in een bosrijke omgeving en we hebben ‘buiten’ meer naar binnen gehaald. Deels door het kleurgebruik, maar ook door bijvoorbeeld accessoires te gebruiken die een ‘bosgevoel’ geven. En niet alleen de kamers kregen een make-over: in Residence Groot Heideborgh zijn de vergaderruimtes compleet veranderd. De subzalen hebben geen U-vorm opstelling meer, maar zijn veranderd in inspiratieruimtes met elk een heel eigen ‘look & feel’.”
De zakelijke gasten noemden de renovatie ‘overweldigend’ en Wagelaar is daar enorm blij mee. “Het draait bij ons om mensen zich welkom te laten voelen, alles tot in de puntjes voor hen te regelen en daarnaast extra’s te bieden. Daarom zijn we ook blij met de scores van MeetingReviews Provincie Award. Résidence Groot Heideborgh staat op 1 en Hotel ’t Speulderbos op de tweede plaats, mooier kan het niet!”
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.