Beurzen

Bezoekersaantal Vinexpo Bordeaux daalt

Bezoeker op Vinexpo 2019 | © Philippe Labeguerie, Jean-Bernard Nadeau, Joanna Margan

Op de twintigste editie van Vinexpo Bordeaux, die van 13 tot en met 16 mei 2019 plaatsvond in het Bordeaux Exhibition Centre, was zowel het aantal exposanten als het bezoekersaantal met ongeveer 30 procent gedaald. “De cijfers benadrukken de noodzaak voor een radicale verandering in de strategie om de Vinexpo Bordeaux opnieuw uit te vinden en te harmoniseren met Vinexpo Paris,” aldus CEO Rodolphe Lameyse.

Internationaal

Zo’n 1.600 internationale exposanten uit 30 landen vertegenwoordigden de wereldproductie van wijnen en sterke drank op de beursvloer. Het internationale aandeel van de vakbezoekers op de beursvloer was groot: 40 procent van hen kwam uit het buitenland, met in de top 5 China, Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Spanje.

Nieuwe hal en evenementen

De beurs maakte dit jaar voor het eerst gebruik van de nieuwe hal 2 die de naam Palais 2 l’Atlantique draagt. Daarnaast stonden 2 nieuwe evenementen in de spotlights: een Dîner du Palais, dat exposanten de mogelijkheid bood om hun klanten te verwelkomen met een gastronomisch menu in combinatie met hun eigen wijnen, en La Grande Dégustation (de grote proeverij) georganiseerd in Palais de la Bourse in het hart van Bordeaux. Wijnliefhebbers, ervaren, onervaren, professional, bedrijf of particulier konden er wijnen uit de hele wereld komen proeven en ontdekken.

De tweede editie van WOW! (World of Organic Wines), het beurssegment dat 100 procent gewijd is aan biologische wijnen en gedistilleerd, verwelkomde 150 biologische of biodynamische wijnproducenten uit 10 landen. Er was een seminarprogramma met onder andere een internationaal symposium gewijd aan ‘de impact van de klimaatverandering op de wijn- en gedistilleerd sector’, de e-commerce conferentie ‘Hoe kunt u uw online verkopen optimaliseren’, en het het Vinexpo Academy platform.

Toekomst

Rodolphe Lameyse was 30 dagen voor de beurs aangetreden als CEO van de Vinexpo. “We moeten voortbouwen op onze sterke punten. De nieuwe strategie kent 3 belangrijke assen: business, content en beursbeleving,” aldus Lameyse. Voor haar 40ste verjaardag in 2021 lanceert Vinexpo Bordeaux een vernieuwd beursconcept, waarbij haar identiteit en waarden behouden blijven.


Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief