Beurzen
Wat is het beste tijdstip om feedback te verzamelen van de standbemanning? Aan het eind van elke beursdag of na de beurs als iedereen weer op kantoor is?
Wat is het beste tijdstip om feedback te verzamelen van de standbemanning? Aan het eind van elke beursdag of na de beurs als iedereen weer op kantoor is?
De enige manier om dit uit te vinden is om beide tijdstippen een keer te proberen. Een bedrijf met dertig man standpersoneel deed dat. De ene helft van de groep vulde elke avond evaluatieformulieren in. De andere helft beantwoordde dezelfde vragen een week tot tien dagen na de beurs.
De mensen die de evaluatie na afloop van de beurs invulden waren veel pessimistischer. Hun herinneringen leken alleen terug te gaan naar de laatste beursdag. Op de vraag om de contacten op de stand te kwantificeren en kwalificeren, leken ze de eerste dagen van de beurs gewoon vergeten te zijn. De eerste dagen zijn altijd drukker bezocht en dan speelt ook de beursmoeheid nog niet zo’n grote rol. De conclusie: door de beurs dagelijks te evalueren, krijg je veel duidelijker zicht over het verloop van de beurs.
(Uit Expovisie 574, oktober / november 2005)
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.