Beurzen
Het is een onmogelijke taak om uw budget voor beursdeelnames te verdedigen, als u niet kan aantonen wat ze voor uw bedrijf opleveren. Momenteel staat het marketingbudget bij de meeste bedrijven ter discussie en geen uitgave is meer vanzelfsprekend. Onder de huidige economische omstandigheden wreekt het zich dat u zich nooit heeft bekommerd om een rendementsmeting van uw beursdeelnames.
Het is een onmogelijke taak om uw budget voor beursdeelnames te verdedigen, als u niet kan aantonen wat ze voor uw bedrijf opleveren. Momenteel staat het marketingbudget bij de meeste bedrijven ter discussie en geen uitgave is meer vanzelfsprekend. Onder de huidige economische omstandigheden wreekt het zich dat u zich nooit heeft bekommerd om een rendementsmeting van uw beursdeelnames.
Zorg er dus bij uw volgende beursdeelname voor dat u weet wat het resultaat is geweest. Hoeveel nieuwe contacten zijn er gelegd? Hoeveel bestaande klanten liepen er met aankoopplannen rond (en wat is de tegenwaarde daarvan)? Welk product of dienst trok de meeste aandacht? Wat was de meest gestelde vraag of een vaak geplaatste opmerking?
Vertel uw salesmensen voorafgaand aan de beurs welke vragen u ze gaat stellen. Bepaal met hen hoe ze bepaalde zaken eenvoudig kunnen registreren.
En hou na de beurs contact met ze om een nog beter beeld te krijgen van het nut van de beurs. Hebben de nieuwe klanten iets besteld? Is het aantal orders toegenomen? Is het verkoopverhaal of het product aangepast aan de opmerkingen op de beurs?
(Uit: Expovisie oktober 2002)
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.