Beurzen
Na een pauze van vijf jaar staat de BedrijfsautoRAI volgens beursmanager Joost 't Hooft weer helemaal op de kaart. Het vernieuwde concept sloeg zowel bij exposanten als bezoekers goed aan, zo blijkt uit de reacties van de deelnemers en de voorlopige resultaten uit het bezoekersonderzoek. De beurs die van 17 tot en met 21 april plaatsvond in Amsterdam RAI heeft in totaal 46.690 bezoekers getrokken, inclusief een zeer drukke Chauffeursdag.“Met deze editie hebben we de hele branche weer een positieve impuls gegeven en dat kregen wij van alle kanten teruggekoppeld,” vertelt beursmanager Joost ’t Hooft. “De uitstraling van het nieuwe standconcept bij de trucks en bestelwagens is goed ontvangen. Er is goed zaken gedaan en we hebben onze platformfunctie concreet invulling weten te geven. Tijdens de beurs en tijdens het branchecongres zijn er diverse nieuwe initiatieven gelanceerd op het gebied van duurzaamheid en veiligheid. Thema’s die op de beursvloer dankzij de vele primeurs en innovaties ook veel terugkwamen."
't Hooft: "Daarnaast waren er veel leuke en inspirerende activiteiten waaronder de live uitzendingen van TransportRadio, de uitreiking van de SV Innovation Award en het NK Truckpull georganiseerd door Typisch Transport en Sterkste Man Unlimited. Ook bleek er, met name op de Chauffeursdag, veel belangstelling voor alle activiteiten op het Buitenpark die we in samenwerking met exposanten, O.S.C. (Overkoepelende Stichting Chauffeursactiviteiten), BOVAG Truckdealers en RAI Vereniging hebben weten te organiseren. Deze editie geeft niet alleen ons, maar ook de branche weer vertrouwen. Wij gaan vanaf nu dan ook weer bouwen aan de volgende editie die van 8 tot en met 12 april 2014 gepland staat.”
BedrijfsautoRAI 2012 was opgedeeld in vier segmenten: zware bedrijfswagens, lichte bedrijfswagens, speciale voertuigen en onderdelen & accessoires. De reacties van de exposanten waren uit alle segmenten bijzonder positief. Het bedrijf Bott vario, specialist in bedrijfswageninrichtingen, twitterde op de tweede dag al een topbeurs te draaien en heeft zich nu al voor BedrijfsautoRAI 2014 ingeschreven. Frank Siemerink, manager marketing van MAN Truck & Bus, spreekt van een geslaagde comeback van de beurs: “We hebben veel leads en diverse grote orders mogen schrijven. Bovendien is het vernieuwde standconcept ons goed bevallen.” DAF Trucks blikt eveneens tevreden terug: “Het was heel spannend wat deze BedrijfsautoRAI zou gaan brengen en we kunnen concluderen dat de beurs in alle opzichten geslaagd is."
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.