Beurzen
Als je het doet, moet je het goed doen, dacht organisator Roy van de Laar van TFO uit Deventer. TFO organiseert sinds vier jaar Beautiful, de vakbeurs voor drogisterij, parfumerie, reform- en gezondheidswinkels en apotheken. Het beursconcept wijzigt dit jaar op vele fronten. Zo vindt de volgende editie plaats in Jaarbeurs Utrecht in plaats van Brabanthallen 's-Hertogenbosch en op zondag en maandag in plaats van woensdag en donderdag. Bovendien gaat de beurs verder onder de naam Health + Beautiful."Na de editie in 2012 in de Brabanthallen ’s-Hertogenbosch was het duidelijk dat er veranderingen moesten komen", vertelt Roy van de Laar van Trade Fair Organization uit Deventer. "Na een aantal jaren van groei bleek het concept van de vakbeurs, zoals dat net voor de economische crisis is ontwikkeld, niet meer actueel. We hebben gesproken met adviesraadsleden, directies van groothandelsorganisaties en niet te vergeten de exposanten. Als eerste bleek de behoefte aan een meer centrale beurslocatie groot. Deze hebben we gevonden in Jaarbeurs Utrecht."
De verhuizing naar Utrecht levert het voordeel op dat de beurs tegelijk kan plaatsvinden met de najaarseditie van de Trade Mart Utrecht. "Dat kwam ook mooi uit met de wens van onze exposanten en bezoekrs om de beursdagen naar zondag en maandag te verplaatsen. Verder bleek de periode van de beurs prima te zijn: eind augustus of begin september. De Trade Mart vindt op 1 en 2 september plaats, daarom kozen we die datum. Een andere vernieuwing is dat we op beide dagen kinderopvang aanbieden. Daarmee verwachten we het bezoekersaantal fors te verhogen."
Ook de deelnameprijzen werden onder de loep genoemen. Van de Laar: "Door alle veranderingen, kunnen we de deelnameprijzen beduidend verlagen. Instappen is mogelijk vanaf negen vierkante meter voor 1350 euro. Voorheen was het vanaf twaalf vierkante meter voor 2100 euro. Een fors verschil en zeker niet onbelangrijk in deze tijden. Bovendien is de standbouw deze keer niet alleen inclusief stand, vloerbedekking, verlichting, naamsvermelding en elektra, maar ook inclusief standaardmeubilair."
Tot slot werd ook de naam en de huisstijl van de beurs gerestyled. "Met name leveranciers van gezondheidsartikelen konden zich niet goed identiferen met de beurstitel 'Beautiful'. En dat terwijl de beursbezoekers wel de juiste doelgroep voor hen vertegenwoordigden. Daarom hebben we ervoor gekozen om gelijk de naam, het logo, de huisstijl en de website aan te pakken."
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.