Congressen
Het Rotterdam Ahoy Convention Centre heeft tijdens het M&I Forums in Helsinki het certificaat ‘Assessed Healthcare Venue’ overhandigd gekregen. Dit certificaat is het resultaat van een audit waarin is gekeken of het congrescentrum dat in september 2020 opent voldoet aan de eisen voor het hosten van medische congressen.
Er gelden strikte regels voor farmaceutische bedrijven bij het organiseren, sponsoren of bij deelname aan een medisch congres, waarbij de kosten openbaar gemaakt moeten worden in het transparantieregister voor de gezondheidszorg. Certified Healthcare Venues voldoen aan de Healthcare Compliance Code. De Healthcare Compliance Code omvat regelgevingen die zijn bedoeld om de relatie tussen bedrijven in de gezondheidszorg, biowetenschappen en professionals in de gezondheidszorg te begeleiden. Van belang is dat beslissingen die worden genomen, vrij zijn van commerciële belangen.
In de medische sector zijn specifieke regels voor geneesmiddelenreclame van toepassing in Europa. Naast de Gedragscode Geneesmiddelen Reclame en informatievoorziening over voorgeschreven medicijnen, zijn de regels ook van toepassing op betalingen van farmaceutische bedrijven die mogelijk het recept, de levering of het gebruik van een geneesmiddel kunnen bevorderen. De advertentieregels hebben daarnaast ook gevolgen bij het organiseren van wetenschappelijke congressen en cursussen voor artsen en andere beroeps professionals in de gezondheidszorg die worden gefinancierd of georganiseerd door farmaceutische bedrijven.
Met het certificaat Assessed Healthcare Venue laat het Rotterdam Ahoy Convention Centre zien dat zij het beleid en de afspraken voor specifieke behoeften ondersteunt bij de organisatie van een bijeenkomst voor de medische sector.
In september 2020 gaan de deuren van Rotterdam Ahoy Convention Centre open voor bezoekers. In januari 2021, als Rotterdam Ahoy 50 jaar bestaat, vindt de officiële opening plaats. De uitbreiding bestaat uit het grootste auditorium van Nederland met 2.800 vaste stoelen, dat is uit te breiden tot 4.000 stoelen. De zaal heeft 3 balkons die afgesloten kunnen worden mocht een kleinere congressetting gewenst zijn. Op de tweede en derde etage zijn nog eens 35 break out rooms gesitueerd die los van elkaar of gezamenlijk kunnen worden gebruikt. Hier kunnen congressen vanaf 50 personen worden georganiseerd. Tevens ontstaat er een geheel nieuw entreegebouw van waaruit Ahoy Plaza, RTM Stage, de Beurs- & Evenementenhallen, de Ahoy Arena en alle nieuwe break out rooms bereikbaar zijn.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.