Congressen
Amersfoort is wederom gestegen in de lijst van meest aantrekkelijke bestemmingen voor zakelijke bijeenkomsten. In het nieuwe imago-onderzoek van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) en onderzoeksbureau NIPO staat de stad op plek vijf, twee plaatsen hoger dan twee jaar geleden.
Het NBTC en onderzoeksbureau NIPO onderzoeken jaarlijks het imago van Nederlandse steden onder zakenreizigers. In 2013 scoort het imago van ‘Locatie Amersfoort’ op alle onderdelen beter dan voorgaande jaren.
Plek vijf betekent dat Amersfoort gerenommeerde congressteden als Maastricht en Den Bosch inmiddels achter zich laat. Alleen de vier grote steden Amsterdam, Den Haag, Utrecht en Rotterdam scoren hoger.
“Onze samenwerking binnen de campagne Locatie Amersfoort bewijst zich met deze mooie notering en dat heeft ook een gunstig effect op de werkgelegenheid en het aantrekken van nieuwe bedrijven naar onze regio” zegt Citymarketeer Dennis Sille. “Ook de komende jaren blijven we onze goed bereikbare en centraal gelegen regio promoten. Wie weet bereiken we ooit de top 3. We gaan de uitdaging graag aan.”
“Voor de ondernemers is dit zeker geen reden om achterover te leunen”, zegt Jeannette van Namen van JvN Congres Management. “Overige steden zien ook het belang in van zakelijke evenementen voor de inkomsten en uitstraling van hun stad. Je ziet dat andere steden het Locatie Amersfoort concept kopiëren dus de concurrentie is groot.”
Voor het vierde jaar op rij voeren ruim 50 ondernemers uit Regio Amersfoort de campagne ‘Locatie Amersfoort – where minds meet’- om meer congressen, beurzen, vergaderingen en andere zakelijke evenementen in deze regio plaats te laten vinden. Deze sector is volgens de Monitor Toerisme & Recreatie goed voor grofweg 50% van de toeristische inkomsten en levert alleen in stad Amersfoort al zo’n 1.500 voltijdbanen op.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.