Beurzen, Congressen, Company events, Incentives
De adaptieve aanpak heeft de voorkeur bij geo-klonen stelt Toby Lewis, CEO van Live Group in Londen. Het door kopiëren van succesvolle beurs- en eventformats naar andere landen en regio’s is een kostenefficiënte oplossing om een merk snel internationaal uit te bouwen.
Daarom is geo-klonen de afgelopen drie jaar in populariteit toegenomen, met op dit moment de hoge inflatie als grootste aanjager, aldus Lewis. Het is een tijd en geld besparende manier van expansie.
Toch pleit hij bij Exhibition News voor het met beleid uitrollen van gekloonde events. Het is immers nog altijd doelgroep voorop, aldus de CEO van Live Group. Om succesvol geo-klonen te garanderen, is het een must om voldoende tijd te geven voor due diligence.
Dat begint met het zoeken naar steun in het hele spectrum van belanghebbenden. Dat betekent overleg en afstemming met de lokale overheid, de industrie, lokale exposanten en regio specifieke media. Ook geeft hij de voorkeur voor een lokaal team, wat ook nog kosten kan besparen, maar het vinden van het juiste team vergt wel meer tijd.
Respect voor culturele nuances en gevoeligheden kan ongelooflijk krachtig zijn wanneer het op de juiste manier wordt ingezet en resulteren een evenement waar het publiek zich mee bezighoudt en positief over nadenkt, concludeert Lewis. Misschien wordt de wereld kleiner met technologische vooruitgang, maar naar zijn mening moet culturele diversiteit worden omarmd, niet genegeerd.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.