Brand events
Samsung gaat de komende maanden in 24 verschillende Basic-Fit-sportscholen in Nederland en België zijn nieuwste smartwatch promoten. Met de activatie 'Galaxy Space Squat' kunnen twee sporters tegelijk oefeningen doen terwijl zij kijken naar een scherm in de vorm van een smartwatch.
Tijdens de squatoefening besturen de sporters allebei een ruimteschip en is het de bedoeling dat zij elkaar en deelnemers in andere Basic-Fit-vestigingen verslaan. De beste sporters met de meeste punten maken kans op het horloge. De boodschap van Samsung is dat je met een smartwatch om de pols meer informatie kunt verzamelen over je gezondheid, ook tijdens het sporten. Zo kun je beter trainen.
Er zijn vijf exemplaren van de Galaxy Space Squat gemaakt en die doen steeds vijf vestigingen aan. Ze blijven dan een maand in de betreffende BasicFit-filialen staan. Op het retailnetwerk van het fitnessmerk worden sporters op schermen en via radio in de filialen worden sporters geattendeerd op de activatie. Ook de socialmediakanalen en de app van Basic-Fit worden ingezet.
De activatie is bedacht en ontwikkeld door reclamebureau Cheil Benelux.
'We zijn bij deze samenwerking allereerst op zoek gegaan naar onze gemeenschappelijke merkmissie', zegt Anneleen Moens, Marketing Communicatie Manager bij Samsung. 'Bij Basic-Fit is dat duidelijk sport toegankelijk maken voor iedereen en bij Samsung is dat‘met onze innovaties bijdragen aan het leven van mensen. Met deze campagne en installatie zijn we erin geslaagd die twee missies op een goede manier te verenigen.'
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.