Brand events
Johnny Cashew lanceerde een marketingactivatie bij barricades en omrij-informatie in Amsterdam. Die werden dinsdag met stickers beplakt met de tekst: 'Stom hè? Omreizen. Houden wij ook niet van.'
Het cashewnotenmerk speelt in op de algemene frustratie van forenzen en inwoners van de stad die moeten omreizen en omrijden door wegbarricades. Naast het beplakken van de barricades en omrij-informatie in de stad deelden 'Johnnies' (het team van Johnny Cashew) gratis zakjes cashewnoten uit.
Woordvoerder Charlotte Paulides van Johnny Cashew: 'Hopelijk stappen voorbijgangers hiermee met een glimlach en een goed voornemen - nooit meer omreiscashews - weer op de fiets.' Het bedrijf heeft als doel een einde te maken aan omreiscashews. Door cashews in Tanzania te pellen en direct naar Nederland te transporteren, hoeven de noten geen omreis via Azië te maken. Dat is nog steeds gebruikelijk in de keten. De Johnny Cashew-methode resulteert in 57 procent CO2-reductie en creëert banen in het land van herkomst. Daarnaast garandeert het merk een leefbaar inkomen voor de boeren.
Paulides: ‘Net als Amsterdammers die geconfronteerd worden met omreizen, vinden wij het absurd dat cashewnoten uit Afrika vaak eerst naar Azië worden verscheept om gepeld te worden. Dit veroorzaakt een onnodige omreis van 12.000 kilometer en de bijbehorende CO2-uitstoot. Met deze activatie hopen wij bewustwording te creëren rondom omreizen in voedselketens en de impact van jouw voedingskeuzes.'
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.