Beurzen

Acht belangrijke beoordelingscriteria voor presentatiesystemen

Er is een ruime keuze aan mobiele presentatiesystemen op de markt. Er zijn een aantal verschillende typen: van een pop-up als ‘handvat’ voor een visual, tot wandsystemen die uit te breiden zijn tot een complete stand.  En van elk type is er groot aanbod aan variaties en merken. Hier volgen acht belangrijke beoordelingscriteria die voor alle presentatiesystemen opgaan.

 

  1. Toepassingsmogelijkheden. Wil je naar eigen inzicht een standaard formaat visual in of voor je stand plaatsen? Dan is een pop-up voldoende. Of heb je een achterwand nodig als communicatiemedium en ‘rugdekking’. Dan ga je de richting op van wandsystemen. Kijk ook naar de uitbreidingsmogelijkheden, zodat je jouw presentatie kunt opschalen.
  2. Kwaliteit. Presentatiemiddelen schaf je doorgaans aan voor meermalig gebruik. Door het in- en uitpakken, transport en opslag is de kans op beschadiging groot.  Kies dan ook voor kwaliteit.  Vergelijk de kwaliteit van de gebruikte materialen,  de dikte van de profielen, de stevigheid en eenvoud van de verbindingsmethode (van de systeemonderdelen onderling en tussen het systeem en de visual). Bepaal ook hoe (eenvoudig) je het systeem kunt reinigen.
  3. Eenvoud van opzetten. Bij de meeste toepassingen van presentatiemiddelen wil je jouw presentatie zelf op kunnen zetten. Hoe snel staat het systeem klaar. Hoe eenvoudig is het bevestigen van de visuals. Heb je gereedschap nodig? Liever niet, want dat kun je vergeten mee te nemen. Dit vraagt om een demonstratie door de verkoper en kijk eens tijdens de opbouw van een beurs hoe het andere standhouders vergaat bij het opzetten van hun presentatie.
  4. Stabiliteit. Opzetten is één ding; blijven staan iets heel anders. Voorkom dat jouw stand een gevaar vormt voor het standteam en de bezoekers. Geef presentatiemiddelen altijd een duwtje voordat je ze aanschaft. Een goed systeem moet altijd zonder extra bevestiging of ondersteuning blijven staan.
  5. Opslag en transport. Wat is het gewicht van het systeem en hoe degelijk is de verpakking. Het eerste zodat je het eenvoudig kan meenemen, inladen en vervoeren. Het tweede om beschadiging tijdens transport en opslag te voorkomen.
  6. Keuzevrijheid printmaterialen. Welke printmaterialen kun je op het presentatiemiddel gebruiken.
  7. Verlichting. Het valt onder de categorie accessoires, maar eigenlijk is een verlichtingssysteem een must. Zo hou je zelf in de hand of de visual goed te zien is onder alle lichtomstandigheden.
  8. Ontwerp. Het is natuurlijk niet alleen toepassingsmogelijkheden, duurzaamheid en gebruiksgemak waar het om draait. Wat straalt het presentatiemiddel uit en past dat bij jullie bedrijf? Een duizend in een dozijn pop-up voor een designstand? Lijkt me niet.

Deel dit bericht


Reacties

Er zijn nog geen reacties.


Plaats een reactie

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.


Subscribe to our newsletter now