Beurzen
Ik zag dit jaar dat u en een aantal van uw collega’s weer schitterden door afwezigheid op een grote publieksbeurs als de Huishoudbeurs. Ik weet dat bij velen van jullie het rendement van beursdeelname een blinde vlek is en dan is een streep door de kosten zo gezet of een keuze voor andere media zo gemaakt.
Toch zou u even stil moeten staan bij het feit dat er in de verste verte geen medium bestaat waar mensen zoveel moeite doen om u te ontmoeten. 250.000 consumenten komen uit heel Nederland om zich te laten onderdompelen in wat u en de rest van producerend Nederland te bieden heeft. Maar als je helemaal vanuit Limburg naar de Huishoudbeurs bent gekomen en je denkt dat al die merken die wekelijks in je boodschappenkar liggen, staan te popelen om je een keer in het echt te ontmoeten, dan heb je pech gehad. U en uw collega-merken hebben vast gekozen voor ‘social’ media. Dat is ook veel interactiever dan een consument in levende lijve ontmoeten, nietwaar?
Uw afwezigheid wordt nog schrijnender als u beseft dat u eigenlijk niet eens hoeft te trakteren op dit feestje, ook al zou u dat makkelijk kunnen doen. U geeft wat kortingen en uw gasten hadden grif de portemonnee getrokken. En het wordt nog mooier. Gemiddeld een kwart van de bezoekers die u had kunnen ontmoeten, gebruikt u niet eens. Is dat geen uitgelezen kans om niet alleen de verkoop bij bestaande klanten te stimuleren, maar ook nog nieuwe merkklanten te winnen? Blijkbaar niet. Veel van uw gasten blijven na de beurs uw product gebruiken, terwijl ze dat voor het bezoek nog niet deden. Een feestje waar u nog aan kunt verdienen. Waar vindt u zoiets nog?
Het maakt op u allemaal geen indruk en daarom slaat u het jaarlijkse feestje voor de consument gewoon over. Misschien moeten we die consument maar gaan vragen om u het komende jaar ook over te slaan.
In het vertrouwen u volgend jaar wel te mogen ontmoeten,
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.