Beurzen
Bruisend, innovatief, professioneel en vooral veel zaken doen. Het zijn veelgehoorde termen van bezoekers en exposanten tijdens de afgelopen editie van Beauty Trade special. Maar liefst 88% van de bezoekers was tevreden met het aanbod van de exposanten; ze waardeerden de beurs dan ook ruim voldoende met een 7,4. Exposanten waren vooral enthousiast over de vele orders die op de beurs zijn geplaatst. Met opvallend veel innovaties, meer dan 200 professionele exposanten en een bruisend podiumprogramma is Beauty Trade special met recht hét innovatieve platform voor de beautybranche binnen Nederland. De beurs werd van 28 tot en met 30 maart gehouden in de Jaarbeurs in Utrecht.Bruisend, innovatief, professioneel en vooral veel zaken doen. Het zijn veelgehoorde termen van bezoekers en exposanten tijdens de afgelopen editie van Beauty Trade special. Maar liefst 88% van de bezoekers was tevreden met het aanbod van de exposanten; ze waardeerden de beurs dan ook ruim voldoende met een 7,4. Exposanten waren vooral enthousiast over de vele orders die op de beurs zijn geplaatst. Met opvallend veel innovaties, meer dan 200 professionele exposanten en een bruisend podiumprogramma is Beauty Trade special met recht hét innovatieve platform voor de beautybranche binnen Nederland. De beurs werd van 28 tot en met 30 maart gehouden in de Jaarbeurs in Utrecht.
Projectmanager Annelies Bodifée kijkt terug op een geslaagd evenement. “Ik ben buitengewoon tevreden met dit mooie resultaat. De beurs zag er professioneel uit. Exposanten hadden echt geïnvesteerd in de aankleding van hun stand. En dat heeft duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Ik heb van diverse deelnemers gehoord dat ze een uitstekende beurs hebben gedraaid.” Er was dan ook veel te zien voor de bezoekers. Naast het uitgebreide podiumprogramma waren er vooral veel innovaties op de beurs te vinden. “Sinds de introductie van de Estetica Beauty Innovatie Award vorig jaar introduceren steeds meer exposanten hun nieuwe producten op de beurs. En dat is natuurlijk een hele goede ontwikkeling voor de beautybranche”, aldus Annelies Bodifée. Het aantal bezoekers bleef met 19.673 nagenoeg gelijk aan de vorige editie.
Veel orders
Exposanten zijn niet alleen goed te spreken over de vele bezoekers, maar vooral ook over het investeringsgedrag. Maar liefst 9 van de 10 bezoekers heeft directe inkopen gedaan op de beurs. Daarnaast plaatste bijna 20% ter plekke orders of gaat dit nog doen. Voor Anja Happé – van Lingen van O.P.I. Products Nederland zijn de beautybeurzen al 16 jaar lang twee keer per jaar een verkoopfeest. “Het is hier een gekkenhuis. Als er al sprake is van een crisis, dan is daar bij ons op de stand niets van te merken.” Rienk Koopman, eigenaar van Special Cosmetics bv is het met haar eens. “Wij doen al vanaf het begin van Beauty Trade special mee met deze beurs. Ik ben als altijd dik tevreden. Het bezoek is goed, we verkopen goed, wat wil een mens nog meer?”
De bezoekers zijn vooral enthousiast over de vele nieuwe ontwikkelingen en producten die op de beurs te vinden zijn. Joyce Druyts, eigenaresse van Salon Bellezza uit Maastricht wil zich graag uitvoerig op de hoogte stellen van nieuwe producten, voordat ze deze in haar salon toepast. “Ik kan natuurlijk mijn leveranciers bellen, maar nieuwe dingen wil ik toch eerst zelf zien, het liefst met een demonstratie. Daarvoor ga ik naar deze beurs.”
Comfort Zone winnaar van Estetica Beauty Innovation Award 2009
Op maandag 30 maart ontving Comfort Zone de Estetica Beauty Innovation Award 2009 voor hun product Skin regenis, een anti-aging product dat bestaat uit twee serums, één voor de dag en één voor de nacht. Richard Wilmink van Comfort Zone over zijn winnende product: “Dat Skin regenis een lekker product is en ook qua uitstraling goed aansluit bij de wellness beleving, was voor ons wel duidelijk. Wij waren er zelf al van overtuigd dat het écht een innovatief product is, maar het winnen van deze award onderstreept dat nog eens!” De tweede prijs was voor Dermalogica met het product Powerfoliant uit de ChromaWhite lijn. Skintech eindigde op de derde plaats met hun product Pureface Mask.
De Estetica Beauty Innovation Award, die dit jaar voor de tweede keer is uitgereikt, is een initiatief van VNU Exhibitions Europe, leveranciersorganisatie BT&EA en de Nederlandstalige uitgave van het Italiaanse trendmagazine Estetica. Zij hebben deze prijs vorig jaar in het leven geroepen om nieuwe, innovatieve professionele cosmetica producten, die gelanceerd worden tijdens Beauty Trade special, extra in de spotlights te zetten. Met deze prijs onderstrepen de drie initiatiefnemers het belang van innovatie in de professionele verzorgingsbranche.
Blue diamond Award
Ook dit jaar organiseerde KOC Nederland in samenwerking met BT&EA, Esthéticienne, HBA, ANBOS en VNU Exhibitions weer de Blue Diamond Award. Schoonheidsspecialisten in spé streden op maandag 30 maart om de titel “Cursist van het Jaar 2009”. Jennifer Verstraten-Nonkes ontving de eerste prijs uit handen van Maik de Boer en mag zich met trost Cursist van het Jaar 2009 noemen.
Nederlandse Make-up kampioenschappen
Op zaterdag 28 maart vond voor de 19e keer het Nederlands Make-up Kampioenschap plaats met als opdracht ‘Trendmake-up voor de jetset’. Angélique Stapelbroek eindigde op de eerste plaats. Annemieke Meijer werd tweede en Lisanne Veen derde.
Op zondag 29 maart was het thema ‘Neon 80’s’, waarbij de deelnemers los konden gaan met knallende kleuren. Hier was de eerste prijs voor Mariska de Jong. De tweede prijs ging naar Angélique Stapelbroek en Samantha van de Ven werd derde.
Op maandag 30 maart vond het Nederlands Kampioenschap bodypainting plaats met het oer-Hollandse thema ‘Dutch Delight’. Loes Verstappen won in deze categorie de eerste prijs. De tweede prijs was voor Florence de Bever en Syl Berk eindigde op de derde plek. Het televisieprogramma Man bijt Hond reikte ter ere van haar 10-jarig jubileum een prijs uit aan Jacklyn Suiskens, die op de tiende plaats was geëindigd.
De Nederlandse Make-Up Kampioenschappen 2009 werden georganiseerd door de vakbladen Visagie en Esthéticienne in samenwerking met VNU Exhibitions Europe en de BT & EA.
Nederlands Nail Art kampioenschap
Op zondag 29 maart organiseerde Het Nagelgilde in samenwerking met VNU Exhibitions Europe het Nederlands Kampioenschap Nail Art 2009. Het thema was ‘Made in Holland’. De eerste prijs ging naar Angeline Kabel. Aukje Veltman werd tweede en Cherity Bhagoe ging met de derde prijs naar huis. In de categorie 3D Fantasy Nail Art won Elly Besselink. De tweede plek was voor Antoinette Scheffel en Monique van den Crommenacker werd derde.
Beauty Salon dimensions 2009
De vakbeurs Beauty Salon dimensions vindt plaats van 12 tot en met 14 september 2009.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.