Beurzen
Ondanks alle berichtgeving rond het coronavirus en de stevige wind bezochten ruim 41.000 liefhebbers afgelopen weekend de combinatie van Bike MOTION Benelux, Fiets en Wandelbeurs en E-bike Xperience. Als aftrap van het fiets- en wandelseizoen was van 28 februari tot 1 maart in Jaarbeurs Utrecht van alles te beleven op het gebied van (sportieve) fietsen, e-bikes, actieve vakanties en outdoorartikelen.
Theo Jorna, directeur van de Fiets en Wandelbeurs: “We zijn heel tevreden over de opkomst. Wel zagen we dat er meer ticketkopers thuis zijn gebleven dan gebruikelijk. De bezoekers gingen overigens heel relaxed om met de corona-kwestie.”
Op de verschillende testparcoursen van Bike MOTION Benelux kon een mountainbike, racefiets of gravelbike uitgeprobeerd worden. Het (e-)mountainbike parcours e-powered by Bosch liep door oude slooppanden, over bospaden en rockgardens. Dit jaar was het parcours ook speciaal ingericht voor gravelbikes. Via onverharde zand- en grindstroken kon de bezoeker deze fietsen testen.
Naast de parcoursen waren er diverse themapleinen ingericht, zoals een Exclusief plein met bijzonder merken en high-end fietsen, een Toertochtenplein en een Ambachtsplein. Veel bezoekers sloten hun beursdag af in het nieuwe Bike MOTION Café. Onder het genot van een KUITENBIJTER dubbelbiertje werd live koers gekeken en deelgenomen aan de Bike MOTION WielerFlits Quiz.
Uit de nieuwste verkoopcijfers van de RAI-vereniging blijkt dat de populariteit van e-bikes toeneemt. In 2019 werd een recordaantal exemplaren van 420.000 elektrische fietsen verkocht. Tijdens E-bike Xperience kon de bezoeker kiezen uit meer dan 70 merken op het 1.200 meter lange indoor testparcours. Stadsfietsen, bakfietsen, speed pedelecs en sportieve varianten waren beschikbaar voor een testrit. In het theater gaven onafhankelijke experts uit de fietsindustrie advies.
Er zijn nog geen reacties.
Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.