27
mei

Impact van Events en Sponsoring

Bisonspoor Business Center, Maarssen

12:00 - 16:00

Dat events en sponsoring zeer krachtige communicatie-instrumenten zijn, weten we al heel lang. Het daadwerkelijk meten van die impact wordt echter als een flinke uitdaging ervaren. Hoe meet je de incrementele impact? Wat zijn de meest relevante KPI’s en hoe kan je deze vergelijken met andere kanalen? Herken je deze uitdaging en wil je hierover van gedachten wisselen en meedenken over oplossingen? 

Op dinsdag 27 mei geven bvA en IDEA de unieke mogelijkheid om samen met vakgenoten en interessante sprekers kennis op te doen en een actieve discussie te voeren over het meetbaar maken van event & sponsoring impact. Daarbij zoomen we apart in op B2C, B2B en B2E. De ronde tafel sessies staan onder leiding van onze partner Adformatie.

Er zijn beperkt plekken beschikbaar, dus meld je snel aan

Programma

De ronde tafel sessie op 27 mei heeft als doel om met de bijdragen van experts en de uitwisseling van kennis en ervaring vanuit de sector, richting te geven en handvatten te bieden over de impact van events en sponsoring. Daarbij kijken we naar verschillende vraagstukken (measurement, KPI’s, benchmarking), en zoomen we in op B2B, B2C, en B2E events. De gedeelde kennis wordt door Adformatie, bvA en IDEA samengevat tot een whitepaper voor de markt. Hieronder vind je meer info over de thema’s van de dag:

Measurement

  • Wat zijn de meest effectieve methoden voor het meten van event impact?
  • Hoe bepaal je echt incrementele impact?
  • Hoe stel je controle groepen effectief samen? Onder welke groepen meet je?

Metrics & Benchmarking

  • Wat zijn de belangrijkste metrics om events te evalueren?
    Welke KPI’s worden het meest gebruikt en geven de beste indicatie voor succes? Hoe verschilt dit voor business, merk en event KPI’s?
  • Hoe vergelijk ik de impact van events met andere kanalen? Wanneer ben ik succesvol?
    Hoe kunnen we impact met andere mediumtypen vergelijken? Op welke metrics doe je dat?

Tijdschema

14:00 - 14:15    Inloop en ontvangst
14:15 - 14:30    Plaatsnemen, naar de tafels
14:30 - 14:35    Intro
14:35 - 14:50    Spreker 1: Swantje Brennecke - Visie op Measurement
14:50 - 15:50    Rondetafel discussie 1 & Kennismaking  (B2B, B2C, B2E)
15:50 - 16:00    Pauze
16:00 - 16:20    Spreker 2: Marcel Surendonk - Visie op Metrics & Benchmarking
16:20 - 16:55    Rondetafel discussie 2 (B2B, B2C, B2E) 
16:55 - 17:00    Afronding
17:00 - 18:00    Borrel