Influencer en dj Bram Krikke heeft in samenwerking met Philips OneBlade in het Rijksmuseum een serie portretten gelanceerd die gemaakt zijn met behulp van AI. Krikkes collectie met snorren en baarden als basis, is geïnspireerd op de schilderijen van de grote meester Frans Hals, van wie op dit moment een grote overzichtstentoonstelling te zien is in het Rijksmuseum.
Whiskymerk Johnnie Walker houdt op 17 mei een evenement om diverse Nederlandse vrouwen uit de hiphop een podium te geven. Doel van 'Pass the Mic' is om een platform te creëren waar diversiteit en inclusiviteit centraal staan.
Er zijn op Koningsdag weer verschillende merken met activaties. Dit zijn er drie: de Tikkie QR-code, Oranjeshirt van Febo en Holle Dolle Donnie van Statiegeld Nederland
De Koreaanse action-adventure game Stellar Blade verschijnt op vrijdag 26 april exclusief op PlayStation 5. Voor deze release werkt PlayStation samen met het Koreaanse streetfoodrestaurant Hongdae in Amsterdam. Van 25 tot en met 29 april is Hongdae volledig in de stijl van Stellar Blade aangekleed en is er een speciaal op de game geïnspireerde menukaart.
Bar-le-Duc is een campagne begonnen om een breder publiek aan te spreken, met name Gen Z en millennials. Het Nederlandse mineraalwatermerk is onder meer een winactie gestart op de Pet-flessen, waarmee festivaltickets en dj-workshops zijn te winnen.
Dirk Lubbers (DLCheers) en Rinco van Rijn (Discover Projects) bundelen hun krachten in Phygital X, een gefaseerde aanpak voor het opzetten of herinrichten van brand experience centers voor B2B bedrijven.
Nespresso neemt de boodschap van de campagne 'Er is altijd ruimte voor geweldige koffie' serieus. Om de functionele kenmerken van zijn kleinste koffiezetapparaat, Vertuo Pop, te laten zien, transformeerde het merk op 7 maart een lift in het One World Trade Center in New York tot het stijlvolle Vertuo Pop Café voor twee personen.
Het Saoedische Qiddiya heeft een nieuw autosportcircuit onthuld waar Formule 1-coureurs langs de themaparken en attracties van het giga-project zullen racen. Het nieuwe circuit is ontworpen als toekomstige locatie voor de Grand Prix van Saoedi-Arabië, een F1-motorrace-evenement, en bevindt zich in de Qiddiya City-bestemming voor entertainment, sport en cultuur.